Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 17, 2010

Tiada yg lebih mengetahui

Ya Allah,Sesungguhnya Engkau lh yg Maha Mengetahui..
tiada yg lebih mengetahui selain Engkau...
mmg xde sape yg tau dn dpt mnjangka apa yg bakal berlaku..

Semlm aku yakin bhwa hr ni aku akan melangkah ke kiri..
tetapi ternyata hr ni langkah aku terpesong ke kanan..
tiada siapa yg lebih mengetahui selain Dia..
tiada siapa yg tau jln mana yg menjanjikn kebahagiaan..
Hanya Dia yg tau.. Dan Hny Dia yg dpt memberi petunjuk..

Pada saat dn ketika ini, aku YAKIN jln ini yg aku mahu..
Namun, Aku JUGA TAHU bhw aku hny hamba yg tidak mengetahui takdir hdp ku..
Krn itu adlh rahsia-Nya..
Dan Dia maha berkuasa membolak balik kn hati manusia..
untuk itu.. aku mohon pd Mu Ya Allah..

"Ya Allah, aku pohon, jika ini yg terbaik buat ku.. jgn lah Kau bolak balik kn hati ini lg..tetapkn lh hati aku dgn kptsn ini.. Kuat'n lh aku mengharungi ujian yg bkl tiba.. aku akn cuba bertahan dn redha dgn sgl ujian Mu.."
"Ya Allah, jauh'n lh segala godaan yg blh memesongkn hati ini drpd mentaati Mu.. Dekat'n lh diri ini dgn Mu..agar aku sentiasa dibwh lindungn Mu.. Sesungguhnya Engkau lh pelindung ku Ya Allah.. Ampuni lh aku.. Amin.."