Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 19, 2010

Hatiku untuk siapa??

Kpd siapa hatiku harus diberikn?
memerlukn jawapan jujur tulus lhr dr lubuk hatiku..
Adakah hati ini msh milik ku atau telah ku berikn kepadanya?

Jujur, balasannya nikmat, curang balasannya derita.
Sifir hidup yang mudah.
Baik balasannya baik manakala buruk balasannya buruk
Jujurlah dgn hati kerana kebahagiaan kita terletak di situ.

Hati seorg isteri seharusnya berada seratus peratus di dlm diri suaminya
manakala hati seorg suami seharusnya berada sepenuhnya dalam diri isteri
msg-msg tdk blh reserve walau secebis untuk org lain.
berbuat begitu bererti sengaja mencarik kebahagiaan

Teori bahagia ialah memiliki sepenuh hati atau memberikannya sepenuh hati.
berada di tengah-tengah bererti sengaja menyusahkan diri dengan rasa yang tidak selesa

Saat aku bergelar isteri, akan ku berikan sepenuh hati..
biarpun dia tidak sempurna, tidak bertanggungjawab malahan CURANG..
Kerana..
setelah aku merelakan diri utk menerimanya..
keseluruhan diriku adlh miliknya..

Jadi, utk siapa hatiku?
samada aku merelakan ia berpindah ke insan lain atau aku simpan sendiri
itu adalah hak aku..
tiada siapa yg dpt mempertikaikannya..

yang pasti, sekiranya hati ini ingin ku serahkan kepada sesorg,
biarlah dia insan yang tepat
kerana jika insan yang salah menerimanya..
aku akan terus bersalah..

0 comments: