Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 19, 2010

Hati vs Otak

keputusan..
bile melibatkan hati dan perasaan, keputusan mudah pun jd susah
otak ni dh penat meyakinkan hati spy buat keputusn yg rasional..
Hati plak confuse antara keinginan dan kewarasan..

Hati: aku lemah la otak.. kau ckp senang la.. kau manede perasaan..
Otak: aku bersyukur aku xde perasaan.. xde la aku jd bodoh mcm kau..
Hati: aku sedar aku bodoh, tp aku btol-betol x mampu nk lwn kehendak hati aku..
Otak: Kau blh lwn! be strong.. Tetapkan diri kau. jgn mudah cair!
Hati: Aku rase nk redha je... juz go with the flow..
Otak: Jgn!! jgn jd bodoh!! wake up!
Hati: Sorry...
Otak: u'll regret it one day..

Hasil pertengkaran, Badan mengmbil keputusn tuk mrngikut kate Hati.. Ape pun yg bkl terjadi.. Badan bertekad untuk memastikn tiada penyesalan berlaku!
Badan dan hati akn bersatu, berusaha, berdoa agar keputusn yg dibuat adalah keputusn yg tepat.. Insya Allah.. Amin

0 comments: