Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 27, 2010

Terjaga dr tidur

1.55 a.m.. "terjaga dr tidur".. byk makne tue..
1) Tgh tidur then tibe2 terjage, or
2) Tibe2 tersedar tentang sesuatu (anugerah dr Allah mungkin)

And mlm ni aku melalui kedua2nye.. tdo then terjage.. kemudian tersedar tentang sesuatu..

Aku tibe2 terkenang zaman persekolahan. dulu, skola aku ade 2 sesi, pagi dn petang.. bagi f1 & f2, kami skolah sesi ptg.. sebelum start waktu skolah, kami ade sesi tazkirah.. hari2.. so smpai sekolh, semua p surau then dgr tazkirh sblom solat zohor berjemaah..

Pe yg aku nk citer, aku teringat kata2 seorg naqibah dlm satu sesi tazkirah.. "selangkah kite cube mendekati(mengenali dn mencintai) Allah, 10x Allah mendekati kite"
lbey kurg mcm tu lah, aku pn dh x bape ingt ayat yang lbh tepat.. tp.. ayat tu tibe2 bwt aku 'tersedar'... wlpn ayat tu dh bertahun lamenye aku dengar, tapi kesannye sampai ke hari ini.. SubhanAllah..

Manusia byk kali lalai, lupa dn alpa dgn nikmat yang Allah berikan..
bila dh terjatuh, sakit, luka, susah... baru "mencari" Dia yg Esa.. Astaghfirullahal 'Azim..
Aku pun x lepas dr sikap tu.. Malunye aku pada mu Tuhan..
Engkau lah yg Maha Pemurah..
Tiap kali aku perlukan-Mu, aku dapat rasakan Kau sentiasa ada disisiku (Benarlah kate naqibah tue).. Aku yakin dgn ungkapan "La tahzan, inna Allahama'ana" (jgn bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita).. kerana Kau sentiasa mendengar luahan ku.. menjadi pendorongku.. serta menunaikan permintaan ku selama ini..

Astaghfirullahal'azim..

"Ya Allah, Engkau adlh Tuhan ku, tiada Tuhan selain Engkau.. Engkau yg menciptakan ku dn aku hambaMu.. Aku berada dlm perjanjian dgn Mu, ikrar kpdMu yang akn ku cuba laksanakan dgn segala kemampuan ku.. aku berlindung pada Mu dr apa2 kejhtn yg aku lakukn..aku mengakui sgala nikmatmu.. aku mengakui sgla dosaku.. Maka Ampunilah dosaku krn tiada yg boleh mengmpunkn dosa melainkn Engkau..

Ya Allah, kurniakanlah aku lisan yang lembut dan basah mengingati dn menyebut nama-Mu, Hati yg penuh segar mensyukuri nikmatmu, Serta badan yg ringan menyempurnakan ketaatan kpd-Mu..

Ya Allah, kurnikanlah aku iman yg sempurna, hati yg khusyuk, ilmu yg berguna serta keyakinan yg benar2 mantap.. Wahai Tuhan yang memperkenankan permintaan, perkenankanlah...."


Ya Allah, betapa aku ingin mencintai Mu lbh dr segala yg ku cintai di dunia ini.. Kuatkanlah aku tuk mencintaimu...



Kaulah yang Maha Esa
Kaulah yang Maha Pengasih
Kaulah yang Maha Penyayang
Tiada hidup tanpamu

Kaulah yang Maha Agung
Kaulah yang Maha Mengetahui
Tuhan dunia akhirat
Tiada aku tanpamu

Bilaku rasa pilu
Bilaku rasa resah
Bilaku kekosongan
Kau tempatku mengadu
Oh tuhan yang satu
Engkaulah tuhan yang satu

Segala puji-pujianku
Tujukan padamu..padamu
Dan hidup dan matiku hanyalah
Untukmu..untukmu...untukmu
(Lirik Lagu Kau Yang Satu by Ramli Sarip)

0 comments: